Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Recipe: Delicious Apam susu mudah

Apam susu mudah. Apam susu.mudah dan sedap. cikpuan eateat. Загрузка. Apam susu pelangi yang gebu dan lembut untuk minum petang. Saya confirm korang mesti suka resepi ni.

Apam susu mudah PagesBusinessesFood & drinkMarzi FoodVideosApam Susu Kukus Sukatan Cawan Lembut dan Gebu. Lagi-lagi bila lihat resepi apam susu Azlina Ina, oh mak sedap sungguh nampaknya tu! Dulu, daku ingatkan nak buat resepi apam susu ni kena guna tepung naik sendiri saja, rupanya mudah dari tu. You can cook Apam susu mudah using 6 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Apam susu mudah

  1. You need of biji Telur*.
  2. You need of sb ovelete*.
  3. Prepare of susu pekat*.
  4. Prepare of sb esen vanilla*.
  5. Prepare of cwn tepung gandum.
  6. You need of Pewarna.

Sebut sahaja apam susu dah terbayang teksturnya yang lembut. Bukan saja senang nak buat tapi bahan-bahannya pun biasa saja. Akak nak kongsikan resepi apam susu yang mudah dan mesti jadi. Jom kita cuba buat apam susu.

Apam susu mudah step by step

  1. Satukan bahan bertanda (*) dalam blender dan blend selama 10minit..
  2. Tuang adunan (*) dlm bekas dan masukkan tepung gandum.Gaul sebati..
  3. Asingkan adunan dlm beberapa bekas lagi dan masukan pewarna jika suka..
  4. Oles minyak pada acuan,dan tuang adunan mengikut kreativiti masing2.Kukus selama 25minit..
  5. P/s : Pastikan air kukusan dipanaskan sebelum mengukus kuih..

Selain rasanya yang sedap, ia mudah. Sudah pasti mereka yang kurang mahir akan tertarik membuatnya. Bahan untuk buat apam susu : Empat biji telur ayam Satu. Ada banyak resepi apam susu yang di kongsikan oleh rakan-rakan di FB. Kalai ni ita cuba resepi dari Sabrina Khan dan di kongsikan oleh Nana Apam ni mudah aje nak membuatnya, bahan pun simple.