Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

How to Cook Tasty Apam labu gebu

Apam labu gebu. Resepi Apam Pisang & Labu Subscribe dan Like Video. Semoga Panjang Umur dan Murah Rezeki Selalu. Thank You :-) Tulis di ruangan komen untuk resepi yang.

Apam labu gebu Biasanya orang buat kuih apam nasi ni warna putih je atau warna pink. Saya saja la nak buat warna-warni bagi. Resipi Apam Pisang Gebu perkongsian saudari AtiQah Aziz ni memang Nampak sedap dan 'moist' sungguh! You can cook Apam labu gebu using 13 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Apam labu gebu

  1. You need of 🌟3 sdb tepung gandum.
  2. You need of 🌟1 sdt gula.
  3. Prepare of 🌟2 sdt yis.
  4. Prepare of 🌟3 sdb air suam.
  5. You need of ☔240gm labu (direbus dan dilenyek).
  6. It's of ,☔1 biji telo.
  7. It's of ☔ 1 sdt esen vanilla.
  8. You need of ☔150 gm santan pekat(kara).
  9. It's of ☔150 gm gula castor.
  10. It's of 🌈200 gm tepung gandum.
  11. Prepare of 🌈1 sdt baking powder.
  12. Prepare 1/2 of biji kelapa parut.
  13. You need of Secubit garam.

Bahan-bahan yang diguna pun mudah je. Jom cuba buat untuk minum petang ni. Ada Versi Labu & Pisang, 'Confirm' Gebu! Donat labu ini memang sangat istimewa.

Apam labu gebu instructions

  1. Satukan kesemua bahan2 yg bertanda 🌟... ketepikan.
  2. Masukan semua bahan2 yg bertanda☔ ke dalam blender....blend hingga semua sebati...kemudian masukan bahan yg bertanda 🌈 dan blend lg hingga semua bersatu.....
  3. Bahan yg dikisar...tadi..satukan ke dalam bahan yg bertanda 🌟...dan gaul hingga sebati.. kemudian perap selama 1jam.....
  4. Masukan ke dalam acuan yg anda suka....*sapu acuan dgn minyak*. Kukus selama 15min....
  5. Perghhh MMG gebuuu apam labu ni...p/s..kelapa n garam di kukus sekejap yerr...untuk elak basi..😘😘😘.

Dengan aroma labu dan warna yang kekuningan, ia memiliki kemanisan semulajadi yang menggiurkan. Apam susu merupakan sejenis apam yang boleh dimakan begitu sahaja atau dengan kelapa. Namun, apam tersebut perlu dimaniskan lagi supaya enak dinikmati dengan kelapa yang lemak masin. Kuih Apam atau dipanggil ''apom'' merupakan sejenis kuih tradisional yang popular di Malaysia. Kuih apam ini biasanya dibuat sebiji-sebiji dan bewarna putih.