Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

How to Make Yummy Bihun Goreng Tomyam Putih

Bihun Goreng Tomyam Putih. Terinspirasi untuk buat bihun goreng tomyam setelah berjaya membuat nasi goreng tomyam yang sedap. Bahan asasnya adalah sama iaitu bawang, cili, serai. Bihun(rendam) Udang Fishcake Telur Cilipadi merah Cili merah hidup Bawang merah Bawang putih Thai palm sugar Sos.

Bihun Goreng Tomyam Putih Resepi Kali ini adalah Ayong akan ajar cara memasak "Bihun Goreng Tomyam" dengan mudah dan enak! - Simpul Kasih. Masukkan pula bawang merah yg telah dikisar dan perencah tomyam. Masukkan air, garam dan gula secukup rasa. You can have Bihun Goreng Tomyam Putih using 10 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Bihun Goreng Tomyam Putih

  1. Prepare of Setengah paket bihun.
  2. Prepare of sudu besar perencah tomyam putih.
  3. It's of bawang merah kecil.
  4. It's of Semangkuk kecil udang.
  5. Prepare of sudu besar sos ikan.
  6. You need of ketumbar.
  7. Prepare of sudu kecil lada putih.
  8. You need of sudu kecil garam.
  9. Prepare of sudu kecil gula.
  10. It's of Minyak untuk menumis.

Resep bihun goreng yang beragam. dengan bumbu lengkapnya, cocok untuk variasi hidangan sederhana sampai Bagi Anda yang ingin varian baru, resep bihun goreng putih pantas dicoba. Rasa tomyam dengan udang serasi bersama bihun yang lembut sedap. Tumis bawang merah, bawang putih dan serai hingga wangi. Kemudian masuk kan udang geragau tadi.

Bihun Goreng Tomyam Putih instructions

  1. Rendam bihun dengan air panas hingga lembut dan toskan. Sediakan bahan lain..
  2. Panaskan minyak dan tumis bawang. Masukkan perencah tomyam dan udang. Kacau goreng sekejap..
  3. Masukkan sos ikan, garam dan gula. Masuk bihun dan daun ketumbar. Kacau rata hingga bihun menyerap bahan tumisan. Masuk lada putih. Gaul rata..
  4. Siap masak. Boleh dihidangkan bersama telur dadar gulung dan keropok keping 😋.

Jika anda suka dengan resipi bihun goreng tomyam ini. Masakan bihun goreng menjadi makanan selingan dan nikmat disantap dengan cabe rawit. Inilah rahasia bumbu masakan bihun goreng yang dilengkapi dengan cara memasak bihun goreng secara lengkap, sehingga anda akan lebih mudah mengikutinya. Selain bihun goreng yang spesial, resep tumis bihun putih sayur kol dan wortel berikut ini merupakan variasi sederhana dengan dilengkapi potongan bakso sapi. Sedangkan olahan cara memasak bihun spesial lainnya dapat dilihat pada Resep Bihun Goreng Pedas maupun Resep Bihun Goreng Ayam.