Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Easiest Way to Make Appetizing Apam labu gebu

Apam labu gebu. Resepi Apam Pisang & Labu Subscribe dan Like Video. Semoga Panjang Umur dan Murah Rezeki Selalu. Thank You :-) Tulis di ruangan komen untuk resepi yang.

Apam labu gebu Bahan-bahan yang diguna pun mudah je. Jom cuba buat untuk minum petang ni. Ada Versi Labu & Pisang, 'Confirm' Gebu! You can have Apam labu gebu using 13 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Apam labu gebu

  1. You need of 🌟3 sdb tepung gandum.
  2. It's of 🌟1 sdt gula.
  3. Prepare of 🌟2 sdt yis.
  4. It's of 🌟3 sdb air suam.
  5. You need of ☔240gm labu (direbus dan dilenyek).
  6. You need of ,☔1 biji telo.
  7. You need of ☔ 1 sdt esen vanilla.
  8. Prepare of ☔150 gm santan pekat(kara).
  9. You need of ☔150 gm gula castor.
  10. It's of 🌈200 gm tepung gandum.
  11. It's of 🌈1 sdt baking powder.
  12. Prepare of biji kelapa parut.
  13. It's of Secubit garam.

Donat labu ini memang sangat istimewa. Dengan aroma labu dan warna yang kekuningan, ia memiliki kemanisan semulajadi yang menggiurkan. Labu selain sebagai sayuran ada yang rasanya manis dan legit. Karena sering d buat sayur membuat.

Apam labu gebu step by step

  1. Satukan kesemua bahan2 yg bertanda 🌟... ketepikan.
  2. Masukan semua bahan2 yg bertanda☔ ke dalam blender....blend hingga semua sebati...kemudian masukan bahan yg bertanda 🌈 dan blend lg hingga semua bersatu.....
  3. Bahan yg dikisar...tadi..satukan ke dalam bahan yg bertanda 🌟...dan gaul hingga sebati.. kemudian perap selama 1jam.....
  4. Masukan ke dalam acuan yg anda suka....*sapu acuan dgn minyak*. Kukus selama 15min....
  5. Perghhh MMG gebuuu apam labu ni...p/s..kelapa n garam di kukus sekejap yerr...untuk elak basi..😘😘😘.

Resepi Apam Puri Aneka Inti Sedap Sederhana Spesial Asli Enak. ade Kuih ini juga dikenal sebagai kuih apam perlis. These custard-filled pancakes are also known as kuih seri bulan and kuih tangkup. Apam susu merupakan sejenis apam yang boleh dimakan begitu sahaja atau dengan kelapa. Namun, apam tersebut perlu dimaniskan lagi supaya enak dinikmati dengan kelapa yang lemak masin. Kuih Apam Gula Hangus memang sesuai untuk sarapan pagi dan minum petang.