Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Recipe: Delicious Bolu semangka @apam tembikai.

Bolu semangka @apam tembikai.. Pastikan pengukus di panaskan terlebih dahulu untuk dapatkan Apam Yang mekar. Jangan lupa subscribe ,like dan share tau supaya anda akan dapat lebih banyak. Tapi memikirkan cantik juga apam tembikai, makan saya sediakan separuh adunan apam puteri ayu untuk dijadikan apam tembikai.

Bolu semangka @apam tembikai. Tumbuhan berbunga ini mengeluarkan buah aksesori yang dipanggil 'beri palsu'. Info chef: Tambahkan bijan hitam bagi mendapatkan rupa seakan biji tembikai. Terima…» Semangka atau tembikai (Citrullus lanatus, suku ketimun-ketimunan atau Cucurbitaceae) adalah tanaman merambat yang berasal dari. daerah setengah gurun di Afrika bagian selatan. You can have Bolu semangka @apam tembikai. using 9 ingredients and 8 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Bolu semangka @apam tembikai.

  1. It's of gula.
  2. It's of tepung gandum.
  3. Prepare of biji telur.
  4. You need of susu cair (bole jg kalau nk guna santan).
  5. It's of minyak masak.
  6. You need of softener (aznie x bubuh pun).
  7. You need of s/t ovelatte.
  8. It's of s/t garam.
  9. Prepare of coklat rice sedikit untuk kita jadikan biji tembikai..

Tanaman ini masih sekerabat dengan labu-labuan (Cucurbitaceae), melon (Cucumis melo) dan ketimun. Pematang untuk menahan air; gili-gili; tanggul; bendung. Ingin tahu seperti apa resep membuat sajian kue bolu kukus semangka dengan motif yang cantik? Simak langsung yuk resepnya dibawah ini.

Bolu semangka @apam tembikai. step by step

  1. Cara -pukul telur, gula, overlatte jg garam hingga kembang..kemudian bubuh softener.. pukul lg....
  2. Kemudian masukkan tepung.. gaul perlahan ngan menggunakan spatula @ senduk kayu...
  3. Masukkan pula susu cair dan minyak masak.. gaul sebati...
  4. Bahagikan adunan kepada 3 bahagian ye.. (1) merah (campurkan ngan coklat rice.. gaul kejapje..jgn lama) (2) hijau (3)plain.... untuk yg merah kita lebihkan skit adunan....
  5. Sediakan acuan.. acuan disapu dl ngan skit minyak ye supaya x melekat nnt....
  6. Masukkan adunan merah.. kukus selama 8 minit...
  7. Masukkan adunan plain.. kukus selama 8 minit...
  8. Last masukkan adunan hijau.. kukus selama 15 minit.. -siap....

Nah, agar anda tak lagi penasaran seperti apa resep membuat sajian kue bolu kukus motif semangka yang enak. Bolu panggang banyak digemari karena teksturnya yang lembut. Ada banyak sekali variasi bolu panggang, salah satunya adalah bolu panggang coklat. Teksturnya lembut dengan rasa coklat yang nikmat. Di antaranya adalah apam kukus, apam balik, apam pisang, apam beras, apam berkuah, apam manis dan sebagainya.