Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Easiest Way to Make Delicious Bihun sup simple

Bihun sup simple. Bahan-Bahan : Sayur Ayam Fishcake/Fishball Minyak Masak Bawang Merah&Putih(blend) Garam Rempah sup(Adabi). Badan pun semakin berat dan bulat! Bihun Sup Ayam Simple Mudah Perut lak terpaksa keje keras.

Bihun sup simple Bihun Sup Bang Teh, Jln Padan.g. Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging Macam yang ku cakap tadi bihun sup ni ada pelbagai versi dan di bawah ini adalah untuk versi yang paling simple dan cepat untuk di masak. Super Simple Songs® is a collection of original kids songs and classic nursery rhymes made SIMPLE for young learners. You can cook Bihun sup simple using 15 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Bihun sup simple

  1. Prepare of bawang putih.
  2. Prepare of paket bebola ikan.
  3. It's of mangkuk dada ayam.
  4. It's of ikat sawi.
  5. You need of air atau secukupnya.
  6. It's of sk garam.
  7. It's of sk garam.
  8. You need of Bahan lain.
  9. You need of paket Bihun (dicelur).
  10. Prepare of Fish cake (dipotong panjang).
  11. It's of Bahan cili.
  12. It's of air panas.
  13. Prepare of sb kicap cair.
  14. It's of biji cili padi.
  15. It's of cuka.

Combining captivating animation and puppetry with delightful music that kids love. tags: Bihun, Bihun Sup, Mihun Sup, Soto Ayam, Sup Ayam. Bila anak tekak dah terlalu jemu makan nasi, pilihan yang paling tepat adalah mihun sup…. Meehoon sup ni dari dulu sampai sekarang my. Ciri-ciri bihun sup utara, baik ayam ataupun daging mestilah bihun nya bewarna kuning hasil dari rendaman bihun bersama kunyit atau pewarna kuning.

Bihun sup simple step by step

  1. Goreng fish cake. Bihun di celur..
  2. Tumbuk bawang putih. Kemudian tumis bawang tadi. Bil dah kekuningan masukkan air..
  3. Masukkan ayam. Kemudian bebola ikan. Bila dah menggelegak masukkan sawi. Perasakan dengan garam. Siap..
  4. Untuk buat bahan cili satukan air panas kicap cili padi dan cuka..

Kekdahnya kan nak masak apape yang guna bahan simple. Terasa nak maka bihun sup versi cina? Boleh cuba resipi saudari Ikin Rahman yang paling mudah Untuk menyediakan kuah sup, masukkan air secukupnya ke dalam periukberisi minyak bawang tadi. Bihun sup tidak pedas, sedap dan sangat mengenyangkan kerana ia mengandungi karbohidrat sama seperti nasi serta daging ayam yang kaya akan protein. Renehkan sup dan perasakan dengan garam/gula.