Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

How to Make Yummy Bihun Goreng Terlajak Sedap #phopbylinimohd #menuberbuka

Bihun Goreng Terlajak Sedap #phopbylinimohd #menuberbuka. Resipi Bihun Goreng Taucu yang sangat sedap, mudah dan sesuai dinikmati pada bila-bila masa. Malah ianya menggunakan bahan-bahan yang senang diperolehi. Lama sangat tak update stok sambal goreng tempe terlajak sedap kami ni 😍.

Bihun Goreng Terlajak Sedap #phopbylinimohd #menuberbuka Ini kerana cara masakan bihun (juga dieja mee hoon atau mihun) adalah sangat mudah, simple namun tetap sedap dan mengenyangkan. Di sini kami ingin berkongsi resepi bihun goreng putih ala singapore yang. Apa kata anda cuba resepi nasi goreng yang terlajak sedap sebiji macam kat kedai. You can cook Bihun Goreng Terlajak Sedap #phopbylinimohd #menuberbuka using 13 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Bihun Goreng Terlajak Sedap #phopbylinimohd #menuberbuka

  1. Prepare of bungkus bihun – direndam hingga lembut & tos.
  2. It's of biji bawang besar – dihiris.
  3. It's of mangkuk sotong atau udang.
  4. Prepare of mangkuk karot – hiris memanjang.
  5. You need of mangkuk kubis 3 sudu besar cili kisar.
  6. It's of sudu besar sos tiram.
  7. Prepare of sudu besar kicap lemak manis Jalen Garam, gula dan serbuk perasa.
  8. It's of Bahan Tumbuk:.
  9. It's of bawang merah.
  10. Prepare of bawang putih.
  11. You need of genggam ikan bilis – direndam.
  12. Prepare of Bahan Hiasan:.
  13. It's of Bawang goreng, Daun sup dan Cili merah.

Resep Bihun Goreng - Bihun goreng merupakan salah satu menu sederhana yang dapat diolah dalam berbagai rasa yang sangat pas untuk keluarga. Untuk bahan-bahan yang digunakan dalam membuat sajian bihun goreng juga sangat mudah ditemukan, sehingga anda dapat memasaknya. Resep bihun goreng yang beragam. dengan bumbu lengkapnya, cocok untuk variasi hidangan sederhana sampai Selanjutnya, tumislah bumbu yang sudah dihaluskan tersebut sampai beraroma sedap. Masukkan bakso, sosis, daun bawang, serta kol.

Bihun Goreng Terlajak Sedap #phopbylinimohd #menuberbuka instructions

  1. Panaskan minyak dan tumis hirisan bawang besar sehingga naik bau. Kemudian masukkan bahan tumbuk dan kacau rata sehingga naik bau. inilah yang menjadikan bihun kita menjadi lebih sedap. Masukkan pula cili kisar dan kacau rata. Kecilkan api dan masak sehingga cili benar benar masak dan garing..
  2. Setelah cili garing, masukkan sedikit air, sos tiram, kicap, gula dan garam secukupnya. Masak sehingga sambal terbit minyak..
  3. Setelah terbit minyak, masukkan karot dan sedikit air lagi untuk melembutkan karot. Agak agak karot lembut, bolehlah dimasukkan sotong dan kacau rata seketika sahaja kerana tidak mahu sotong terlalu masak ketika ini..
  4. Kemudian masukkan bihun. Kacau rata sehingga bihun lembut. Jika bihun belum cukup lembut, masukkan air sedikit demi sedikit..
  5. Akhir sekali, masukkan pula sayur kubis. Setelah sayur lembut, bolehlah tutup api. Tabur dengan bahan hiasan sebelum dihidangkan..

Hitta denna pin och fler på Sue'sKitchenJourney av Sue Norrman. Brilio.net - Mi goreng merupakan santapan yang begitu disukai sebagian besar orang. Selain praktis dan tidak terlalu sulit membuatnya, makanan satu ini memiliki cita rasa yang begitu lezat. Biasanya orang memilih mi instan dan mengolahnya sendiri dengan berbagai sajian. Masakan bihun goreng menjadi makanan selingan dan nikmat disantap dengan cabe rawit.