Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

How to Make Perfect Cucur ayam rangup

Cucur ayam rangup. Cucur Bawang Rangup Cara Buat Cucur Ikan Bilis Simple Fritters Recipe Cucur Stick Viral RESEPI CUCUR IKAN BILIS DAN BAHAN RAHSIA SUPAYA CUCUR RANGUP DAN SEDAP https. Menu favourite ketika berbuka puasa Sangat mudah resepi ni.tapi resepi abang memang spesial sebab masih lembut walaupun dah sejuk.caranya adalah satu. Cucur udang rangup ini sedap dimakan begitu sahaja walaupun tidak dicicah dengan sos pun.

Cucur ayam rangup Nak nak dipadankan dengan air kopi , memang layan. Resepi Bonus: Cucur Udang Jagung Rangup. Kredit foto: Zaidazukhi Zaidalias (Gambar bukan menggunakan. akhirnya resepi ayam goreng KFC yang sedap dan rangup terbongkar, resepi paling digemari semua orang. You can have Cucur ayam rangup using 9 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Cucur ayam rangup

  1. It's Sedikit of isi ayam (3 fillet ayam).
  2. You need 1 of labu bawang besar.
  3. Prepare 1 of biji cili merah.
  4. Prepare 10 keping of biskut cream cracker.
  5. You need Daun of sup.
  6. It's Daun of bawang.
  7. You need 1 of kiub pati ayam.
  8. You need of Garam secukup rasa.
  9. Prepare 3 of sdb tepung gandum.

Cucur Udang Rangup (Crispy Shrimp Dumpling). Today is a public holiday (Good Friday) in Sarawak (but not in Peninsular). good news is we have one extra rest day. Anda boleh ganti dengan udang hidup, kalau dapat udang bersaiz kecil. Sudukan kentang ke dalam minyak panas dan leperkan untuk mendapatkan kentang yang rangup.

Cucur ayam rangup instructions

  1. Gaul fillet ayam yang telah dicincang bersama kiub pati ayam dan sedikit air di atas api kecil hingga ayam masak. Ketepikan..
  2. Tumbuk cream crackers pecah2 sj. Jangan terlalu hancur. Masukkan ke dalam bekas untuk bancuhan..
  3. Masukkan bawang besar yang di potong dadu, hirisan cili merah, hirisan daun sup dan daun bawang. Gaul balik2 perlahan..
  4. Masukkan ayam tadi. Gaul lagi secara perlahan. Kemudian masukkan tepung gandum dan sedikit air. Gaul sebati. Adunan biar melekat sahaja. Jangan terlalu lembik. Bancuhan setakat gambar di bawah..
  5. Goreng menggunakan api sederhana hingga keperangan..
  6. Angkat. Siap untuk dihidang bersama sos, kuah kacang atau kari..

Memang best la resepi cucur udang rangup ni. Boleh anda buat sendiri di rumah. Memang best kan Resepi Cucur Udang Rangup dimakan ketika masih panas. Ayam Aduan yang Punya Kekuatan Mistik. Banyak penampilan ayam aduan bagus namun tidak mempunyai kemenangan dan berikut akan saya sajikan beberapa ciri fisik yang dapat anda kenali.