Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Recipe: Delicious Ayam Masak Black Pepper

Ayam Masak Black Pepper. ayam masak merah,mask hitam,daging masak kicap,resep masakan daging sapi lada hitam,resep daging sapi lada hitam,ayam masak blackpepper,cara masak ayam black pepper kak chik style,chicken blackpepper,simple and easy recipe,hitam,recepi,masak hitam mamak. Kadang-kadang kat rumah ada ayam tetapi tidak tahu nak masak apa. Haa ni salah satu menu yang korang boleh cuba.

Ayam Masak Black Pepper Langsung sahaja siapkan bahan-bahan masakan ayam black pepper dengan cara mudah. Resepi Ayam Masak Blackpepper Cendawan ni sesuai dimasak pada hari bekerja oleh ibu-ibu kerana cepat dan mudah. Satu bahan utama yang perlu ada dalam masakan ni ialah celeri Gaulkan ayam bersama garam dan goreng dibatas api yang besar sehingga separuh masak. You can have Ayam Masak Black Pepper using 12 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Ayam Masak Black Pepper

  1. Prepare 6 of ketul peha ayam dipotong dua.
  2. You need 3 of sudu besar sos seafood (gaul bersama peha ayam).
  3. You need 1 of sudu kecil kunyit (gaul bersama peha ayam).
  4. You need 9 of biji bawang putih ditumbuk.
  5. You need 3 of sudu besar black pepper.
  6. It's 1 batang of lobak merah di potong panjang.
  7. You need 1 of biji bawang besar dihiris.
  8. You need 2 of biji tomato.
  9. Prepare 1/2 of biji timun jepun.
  10. Prepare 5 of sudu besar sos seafood.
  11. You need 6 of sudu besar kicap manis.
  12. It's 1/2 cawan of air.

Sesuai dijadikan lauk dinner dan sedap dimakan semasa musim hujan. Kemudian goreng atau panggang sehingga masak. Tumis bawang merah, bawang putih, halia dan lada hitam sehingga. Ini adalah resepi untuk memasak daging masak black pepper yang mana ia merupakan salah satu lauk yang sedap untuk dimakan bersama-sama kuah tomyam panas.

Ayam Masak Black Pepper instructions

  1. Bersihkan peha ayam. Gaulkan bersama sos seafood dan kunyit. Perap selama 15 minit. Sedia untuk digoreng separuh masak saja..
  2. Tumbuk bawang putih. Black pepper guna yang ready made tetapi bukan halus guna kasar sikit. Kalau biji kena tumbuk kasar saja..
  3. Sediakan sayur-sayuran dan seafood serta kicap manis..
  4. Panaskan minyak dan tumiskan bawang putih bersama black pepper. Masak sehingga naik bau..
  5. Masukkan peha ayam dan gaul rata.Masukkan lobak merah. Tambahkan air. Bolehlah ditutup untuk renehkan ayam..
  6. Selepas itu masukian bawang besar, timun dan tomato. Gaulkan semua sehingga sebati. Dah masak bolehlah diangkat..

Masak dengan menggunakan api besar dan jangan berhenti mengacau bahan masakan dalam kuali. Udang Masak Black Pepper Oleh: Azie Kitchen. Ayam Masak Merah Sedap dan Mudah. Roti Jala Yang Kekal Lembut Sampai Ke Petang. Nasi Ayam Paling Sedap Azie Kitchen.