Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Rahsia Resepi: Ayam goreng Korea K’Drama - Resepi Percuma

Rahsia resepi ayam goreng korea k drama resepi percuma tak, rahsia resepi ayam goreng korea k drama resepi rendang, rahsia resepi ayam goreng korea kbl, rahsia resepi ayam goreng korea khong, rahsia resepi ayam bakar, rahsia resepi sup, rahsia resepi puding, rahsia resepi ayam goreng korea k drama on netflix, rahsia resepi ayam percik, rahsia resepi ayam goreng korea k drama resepi udang.

Ayam goreng Korea K'Drama

Sedang mencari ide resep ayam goreng korea k'drama yang unik? Cara menyiapkannya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Kalau salah mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan bahkan tidak sedap. Padahal ayam goreng korea k'drama yang enak selayaknya memiliki aroma dan cita rasa yang mampu memancing selera kita.

Ada beberapa hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari ayam goreng korea k'drama, pertama dari jenis bahan, selanjutnya pemilihan bahan segar, hingga cara mengolah dan menghidangkannya. Tak perlu pusing jika hendak menyiapkan ayam goreng korea k'drama enak di mana pun anda berada, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini dapat jadi suguhan spesial.

Nah, kali ini kita coba, yuk, kreasikan ayam goreng korea k'drama sendiri di rumah. Tetap berbahan sederhana, hidangan ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuhmu sekeluarga. Anda bisa membuat Ayam goreng Korea K'Drama menggunakan 13 jenis bahan dan 6 langkah pembuatan. Berikut ini cara dalam menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan untuk menyiapkan Ayam goreng Korea K'Drama:
  1. Sediakan 1/2 ekor ayam dipotong kecil
  2. Sediakan 1 biji limau nipis
  3. Sediakan 250 g tepung jagung
  4. Gunakan 250 g tepung gandum
  5. Siapkan 3 ulas bawang putih cincang halus
  6. Ambil 1 sudu kecil minyak bijan
  7. Ambil 1 sudu kecil garam
  8. Siapkan 2 sudu besar serbuk halia
  9. Gunakan 3 tangkai cili api dicincang halus
  10. Siapkan 1 sudu besar cili giling
  11. Siapkan 4 sudu besar kicap manis
  12. Ambil 4 sudu besar madu
  13. Ambil 1 sudu kecil cuka
Langkah-langkah membuat Ayam goreng Korea K'Drama:
  1. Bersihkan ayam kemudian Gaul Dan perap dengan air limau untuk menghilangkan bau hanyir ayam.
  2. Basuh ayam Dari perapan air limau. Masukkan bawang putih Dan garam. Gaul dua bahan ini Dan biarkan selama 10 minit.
  3. Campurkan tepung gandum, tepung jagung Dan tambahkan sedikit air. Pastikan kan campuran bahan ini cukup untuk menyalut ayam tadi.
  4. Celupkan potongan ayam sebelum Di goreng ke dalam tepung tadi. Kemudian Goreng ayam separuh masak Dan rehatkn selama 10 minit.
  5. Goreng sekali lagi ayam yang Direhatkan sehingga berwarna ke emasan.
  6. Masukan kicap manis, madu, cili giling, serbuk halia, cuka, minyak bijan ke dalam kuali panaskan sehingga mendidih kemudian masukkan ayam yang digoreng tadi, Gaul sehingga sehari. DAH SIAP!!! Sila hidangkan

Gimana nih? Gampang kan? Itulah cara menyiapkan ayam goreng korea k'drama yang bisa Anda praktikkan di rumah. Selamat mencoba!

Rahsia Resepi: Ayam Goreng Korea K'Drama - Resepi Percuma Gallery

Resep Ayam Goreng BiasaResepi Ayam Goreng KoreaResep Ayam Goreng RempahResepi Ayam Goreng CrispyResepi Nasi Goreng AyamResep Ayam Goreng KrispiResepi Ayam Goreng CrispyResepi Ayam Goreng KunyitResep Nasi Goreng AyamRasa Resepi