Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Topping Karamel Susu Pekat Manis (Topping kek, biskut, roti, kuih, dessert), Resepi Percuma

Topping caramello salato, susu pekat manis in english, topping caramel beurre sale, susu pekat manis in english, topping caramelo mercadona, harga susu pekat manis, topping caramel, susu pekat manis in english, harga susu pekat manis, harga susu pekat manis.

Topping Karamel Susu Pekat Manis  (Topping kek, biskut, roti, kuih, dessert)
Topping Karamel Susu Pekat Manis (Topping kek, biskut, roti, kuih, dessert)

Sedang mencari ide resep topping karamel susu pekat manis (topping kek, biskut, roti, kuih, dessert) yang unik? Cara membuatnya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Kalau keliru mengolah maka hasilnya akan hambar dan justru cenderung tidak enak. Padahal topping karamel susu pekat manis (topping kek, biskut, roti, kuih, dessert) yang enak seharusnya punya aroma dan rasa yang dapat memancing selera kita.

Resipi sedap dan mudah untuk Topping Karamel Susu Pekat Manis (Topping kek, biskut, roti, kuih, dessert). Kalau malas nak buat sos karamel atau butterscotch.kaedah ini paling senang. Rebus je tin susu dalam rice cooker.

See Also: The Top 10 Best Ski Resorts In United

Resipi sedap dan mudah untuk Topping Karamel Susu Pekat Manis (Topping kek, biskut, roti, kuih, dessert). Kalau malas nak buat sos karamel atau butterscotch.kaedah ini paling senang. Rebus je tin susu dalam rice cooker.

Ada beberapa hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari topping karamel susu pekat manis (topping kek, biskut, roti, kuih, dessert), pertama dari jenis bahan, kedua pemilihan bahan segar hingga cara mengolah dan menghidangkannya. Tidak usah pusing kalau hendak menyiapkan topping karamel susu pekat manis (topping kek, biskut, roti, kuih, dessert) enak di mana pun anda berada, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini dapat jadi sajian spesial.

Nah, kali ini kita coba, yuk, buat topping karamel susu pekat manis (topping kek, biskut, roti, kuih, dessert) sendiri di rumah. Tetap dengan bahan sederhana, sajian ini dapat memberi manfaat untuk membantu menjaga kesehatan tubuhmu sekeluarga. Anda dapat menyiapkan Topping Karamel Susu Pekat Manis (Topping kek, biskut, roti, kuih, dessert) menggunakan 6 bahan dan 4 langkah pembuatan. Berikut ini cara untuk menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang dibutuhkan untuk menyiapkan Topping Karamel Susu Pekat Manis

(Topping kek, biskut, roti, kuih, dessert):

  1. Sediakan 1 tin susu pekat manis
  2. Sediakan Air untuk merebus
  3. Ambil Untuk dicairkan jika perlu: (optional)
  4. Siapkan 1/2 cawan Whipped cream
  5. Siapkan 1/4 cawan Susu cair/freshmilk
  6. Siapkan 1 sb butter

Masukkan sedikit demi sedikit dengan mixer kelajuan perlahan. Selepas itu masukkan minyak dan air panas. Masukkan adunan kek ke dalam puding karamel yang sudah. Menariknya mengenai resepi kek susu marbel ni , anda boleh bakar kalau mahu rasanya yang sedikit kering dan gebu atau kalau mahu rasa kek susu yang lembab, boleh la kukus.

Cara menyiapkan Topping Karamel Susu Pekat Manis

(Topping kek, biskut, roti, kuih, dessert):

  1. Buangkan label pada tin.
  2. Tanpa membuka tin, rebus susu bersama tinnya selama 2 1/2 hingga ke 3 jam. Rebus dalam rice cooker pun boleh. Cuma pastikan air tidak kering, tambahkan air jika kurang. Kalau ada rice cooker besar dan ada preset timer lagi bagus, sebab tayah tambah2 air dah. Tinggal je mlm2. (Nak rebus dalam periuk atas dapur pun boleh)
  3. Siap. Boleh dijadikan topping/ drizzle pelbagai sajian dessert. Semasa penggunaan, boleh dicairkan dgn susu cair/freshmilk + butter cair. Boleh juga ditambahkan dengan whipped cream + butter cair. Boleh juga tambah sea salt + butter cair untuk masinkan jadi salted caramel. Kacau sebati.
  4. P/s: nak tuang susu dlm periuk dan masak api perlahan sampai perang mcm nak buat truffel tu pun boleh..Tapi kena tgk2 lah selalu..Uchu ni pelupa kdg2😅. Tapi kalau nak masak mcm tu,better buat sos karamel @ butterscotch mcm cara biasa.. ini kaedah time malas..biasanyer rajin tak buat gini🤣mesti masak sos butterscotch drpd gula perang @ karamel drpd gula putih. Tak salah kan malas?🤣

Kalau nak buat sikit je, boleh je bahagikan dua saja sukatan bahan. Rasanya lebih kurang macam kuih bangkit. Rangup di luar, gebu di dalam. Biasanya anak-anak sangat suka, mungkin sebab perasa susu. Dalam artikel kali ini, kami ingin kongsikan hasil tangan Cikpuan Iman Husna.

Bagaimana? Mudah bukan? Itulah cara menyiapkan topping karamel susu pekat manis (topping kek, biskut, roti, kuih, dessert) yang bisa Anda lakukan di rumah. Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!

Topping Karamel Susu Pekat Manis (Topping Kek, Biskut, Roti, Kuih, Dessert), Resepi Percuma Gallery

Harga Susu Pekat ManisSusu Pekat Manis In EnglishHarga Susu Pekat ManisSusu Pekat Manis In EnglishHarga Susu Pekat ManisTopping Caramelo MercadonaTopping Caramello SalatoTopping Caramel Beurre Sale